امروز در گامی دیگر مطلبی مرتبط با بخشش، رها کردن و صرفنظر کردن را برای شما آماده کرده ام.
تنها با نادیده گرفتن و صرفنظر کردن از مخالفت ها و آسیب هاست که شما می توانید به قدرت واقعی خود دست یابید. و به گونه ای رویین تن شوید!!!
تنها مشکل این مسئله این است که شما باید به جایی برسید که نقطه مقابل باور هایی است که سالهاست با خود حمل می کنید. بنابرین ضمیر شما راه بسیار آسانی برای مقابله با شما در دسترسی به این قابلیت شگفت انگیز دارد.
همچنان که به پیش می روید به این نکته دقت کنید که این مطلب چه حسی در شما ایجاد می کند.
بله، این کار می تواند کاملا نقطه مقابل خوی کنونی شما باشد، می تواند تغییر بسیار بزرگی در شما ایجاد کند چرا که در تضاد با اندیشه های فعلی شماست. اما زمانی که به این نکته پی ببرید که راز امروز ما چگونه کار می کند، خواهید فهمید که چرا درصد بالایی از مردم در رسیدن به آنچه می خواهند، ناموفق هستند...
مسلم است که ممکن است کمی زمان ببرد تا این مهارت را به طور کامل کسب کنید. و بفهمید که
قدرت حقیقی =یعنی= مقاومت بیهوده است!

مطالبی که باید بدان بیاندیشید:
در نظر داشته باشید که ما اینگونه آموزش داده شده ایم که اگر کسی به ما حمله کرد ما باید با این حمله مقابله کنیم... اما آیا تا به حال لحظه ای توقف کرده اید تا از خود بپرسید که چرا من باید این کار را انجام دهم؟... نه! هیچکس تا به حال این کار را نکرده است.
اما زمانی که شخصی بی اراده به شما حمله می کند؛ شخصی که گویی به بیداری در خواب دچار شده، چه سودی دارد با چنین شخصی که در خواب راه می رود بجنگیم!
به یاد داشته باشید که برتری نهایی عبارت است از شکستن مقاومت حریف بدون جنگ... همیشه به یاد داشته باشید، افراد بی اراده ای که در اطراف شما هستند همواره تلاش می کنند تا شما را تا سطح فکری خودشان پایین بکشند... چه حسی در این باره دارید؟
شما نباید با چیزهایی که به سمت شما پرتاب می شود مقابله کنید. چرا که این کار باعث می شود آن افراد نسبت به شما در موقعیت قدرت قرار بگیرند... تصور کنید اگر بتوانید خودآگاهی خود را در مواجهه با کسانی که به شما حمله می کنند حفظ کنید... چه حسی خواهید داشت؟
به خاطر داشته باشید که اگر شما نسبت به حمله نامرئی باشید دیگر نمی توان به شما حمله کرد... اگر بتوانید مانند هوا شوید غیر قابل تخریب می شوید... افراد ناآگاه تنها زمانی می توانند به شما حمله کنند که شما به خودتان اجازه دهید که مورد حمله قرار گیرید. در غیر این صورت آنها چیزی برای حمله کردن نخواهند یافت.
همیشه به یاد داشته باشید که حمله یک فرد ناآگاه هیچ سودی برای شما ندارد. اگر شما با مقاومت خود به حمله ها اجازه دهید به سمت شما بیایند از مسیر خواسته هایتان خارج خواهید شد. اگر مقابله به مثل کنید از قبل بازنده اید چرا که صرفنظر کردن را نیاموخته اید... در این مورد چه حسی دارید؟ ضمیرتان چه پاسخی دارد؟
تنها راه پیروزی و حرکت به سمت اهداف، درگیر نشدن است... واکنش ضمیر خود را در این باره زیرنظر بگیرید.
از طریق رها کردن و پذیرفتن آنچه که هست شما نیروی بسیاری را بازآفرینی کرده اید که قابلیت های شما را بسیار بیشتر می کند.
انتقام هیچ کمکی به شما نمی کند... تنها آسیب دیدگی باقی خواهد گذاشت... ضمیرتان را مشاهده کنید که چه می گوید!
باور داشته باشید که شما همیشه می توانید به مردم راه درست زیستن را بیاموزید بدون اینکه از راه خود منحرف شوید. در حالی که می دانیم که وظیفه شما تلاش برای ایجاد تغییر در مردم نیست... در این باره چه حسی دارید؟
یک فرد ناآگاه را در نظر بگیرید، آیا این فرد ارزشی در آینده شما خواهد داشت؟ آیا ارزشی را برای شما به ارمغان خواهد آورد که آینده شما را دگرگون کند؟
یادتان باشد که اگر بتوانید بخشنده باشید، رها کنید، و از دیگران بگذرید و به ناآگاهی آنها اجازه ندهید که هیچ تاثیری در زندگی شما داشته باشد، شما واقعا شگفت انگیز خواهید شد.
مشاجره ای را در نظر بگیرید که می توانستید در جایی از آن رهایش کنید اما ضمیرتان شما را مجبور به ادامه کرد... آیا از خودتان راضی بودید زمانی که این کار را کردید؟
به این نکته هم دقت داشته باشید که شما ممکن است یک مرحله از مقاومت را حذف کنید ولی آن را با نوع دیگری از مقاومت جایگزین کنید!
بار دیگر تاکید می کنم که شما نمی خواهید در مقابل حمله ها مقاومت کنید! شما به دنبال بی تفاوت شدن نسبت به آنها هستید...
بدانید که تا زمانی که به نقطه رهایی و بخشش نرسیده اید نقش ناخودآگاه در روابط شما با دیگران بسیار پررنگ خواهد بود. و زمانی که از قدرت بخشش بهره می برید دیگر نیازی به ضمیر خود ندارید تا از شما محافظت کند.
تنها از طریق رها کردن و نادیده گرفتن است که شما می توانید به قدرت واقعی و بنیادی رویین تن شدن پی ببرید... به این نکته خوب فکر کنید.
دقت داشته باشید که قبول تمام و کمال و بی قید و شرط آنچه که هست، معنی واقعی رها کردن و بخشش است... ضمیر شما در این باره چه می گوید.
موقعیت های پر تنش، حالا دیگر فرصتی هستند برای شما که بخشش را تمرین کنید و از این طریق به قدرت برسید...
درگیری با یک مسئله فکری بزرگ نقطه دشواری برای شروع خواهد بود. اما اگر در نظر بگیرید که رها کردن چه نیروی قوی به شما می دهد و بزرگترین چیزهایی که به دست می آورید از همین راه است، آنوقت این کار برای شما دلپذیرتر می شود. زائقه خود را تغییر دهید!!! به شما اطمینان می دهم به عنوان کسی که بارها در چنین موقعیت هایی بیخیال شدن را انتخاب کرده "این کار اصلا راحت نیست ؛)"
پیروز باشید
و شاد :))

یادآوری: هدف از این مطالب انباشتن ذهن شما با اطلاعات نیست. بلکه می خواهم به شما کمک کنم یاد بگیرید که چگونه بیاندیشید. مدارس، جامعه، و حتی والدین به ما آموخته اند که خود را با اطلاعات سرشار کنیم، اما نتیجه را می بینید!!! پر کردن ذهن اینجا هیچ کاربردی ندارد. آنچه مهم است دور ریختن افکار کهنه و بازسازی ذهن است؛ آنگونه که خود می خواهید. تا با تلاش کمتر به نتایج بهتری برسید.
زمانی که به این آگاهی رسیدید، (نه فقط ذهنی بلکه) زمانی که آن را در زندگی خود به کار بستید، آن زمان است که به معنای واقعی تخریب ناپذیر می شوید.
برگرفته از سایت: www.abugfreemind.com