آیا می دانید مهمترین کاری که باید انجام دهید تا به موفقیت برسید در دست گرفتن کنترل عناصر وسوسه انگیز محیط است؟ مطمئن باشید که آنچه می بینید یا می شنوید با اهدافی که می خواهید بدست آورید همخوانی دارد.

در راه به موفقیت گوش کنید

در خودرویتان به برنامه های آموزشی صوتی گوش کنید. یک انسان معمولی در سال حدود 20 تا 40 هزار کیلومتر رانندگی می کند یعنی حدود 500 تا 1000 ساعت درون خودرو صرف می کند. شما می توانید به راحتی با گوش دادن به برنامه های صوتی آموزشی در حالی که از جایی به جای دیگر می روید در زمینه خود یک حرفه ای شوید. اکنون شما می توانید به همان اندازه که دیگران رانندگی می کنند برانید و تبدیل به یک حرفه ای شوید.

در دوره هایی در زمنیه کاری خود شرکت کنید

در سمینارهایی که توسط افراد حرفه ای در زمینه کاری شما برگزار می شود شرکت کنید. در دوره های آموزشی شرکت کنید و هرآنچه می توانید یاد بگیرید. از حرفه ای ها یاد بگیرید. از آنها سوال بپرسید، برایشان نامه بنویسید، کتاب هایشان را بخوانید، مقالاتشان را بخوانید و به افرادی که در زمینه ای که می خواهید موفق شوید صاحب نظر هستند گوش فرادهید.

دور و بر آدم های درست باشید

تنها با افراد مثبت موفقیت گرا معاشرت کنید. دور و بر برنده ها باشید. با عقاب ها پرواز کنید. شما نمی توانید با عقاب ها پرواز کنید اگر با بوقلمون ها به کاوش زمین می پردازید.

از افرادی که به هیچ جایی نخواهند رسید دوری کنید و از همه مهمتر از افراد منفی دوری کنید. از همکاران منفی بافتان دوری کنید. اگر رئیس شما آدم منفی است جدا توصیه می کنم که شغلتان را عوض کنید. نشست و برخاست با افراد منفی به تنهایی کافیست تا یک زندگی ناامیدانه و پر از محرومیت و شکست را برای شما ایجاد کند. تنها با آدم های مثبت تعامل داشته باشید. دور و بر برنده ها باشید.

اهدافتان را تجسم کنید

آخرین چیز پیش از خواب و اولین چیز پس از برخاستن در صبح، تفکر درباره اهداف و تجسم آنها باید باشد. به اهدافتان به گونه ای نگاه کنید که گویی از قبل رخ داده اند.

ذهن ناخودآگاه شما تنها با تاکیدات و تصاویری که در زمان حال دریافت می کند، کار می کند. هدف خود را روشن و واضح قبل از خواب، ببینید. خودتان را ببینید که در حال بهترین اجرای خود هستید. موقعیت هایی که قرار است با آنها روبرو شوید و اینکه می خواهید چه رخدادی اتفاق بیافتد را ببینید.

خودتان را با تصاویر ذهنی تغذیه کنید

خودتان را ببینید که آنگونه که می خواهید زندگی می کنید. خود را با نوع روابطی که می خواهید، سلامتی که می خواهید، خودرویی که می خواهید برانید، خانه ای که واقعا می خواهید در آن زندگی کنید، ببینید.

دقیقا قبل از اینکه خوابتان ببرد تجسم کنید. نخستین کاری که در بامداد پس از برخاستن از خواب انجام می دهید تغذیه ذهنتان با تصاویر ذهنی است. دو زمان از روز زمان هایی هستند که بیشتر از هر وقت دیگری ناخودآگاه ما پذیرنده برنامه های جدید است، این دو زمان قبل از خواب و پس از بیدار شدن است.

تمرین های رفتاری

در اینجا دو کاری که می توانید در تمام طول روز انجام دهید آورده شده است تا ذهن و احساسات خود را بر روی اهدافتان متمرکز نگاه دارید:

نخست، در خودرو به برنامه های صوتی گوش کنید. همچنان ذهنتان را با جریانی از مطالب آموزشی ، روحیه دهنده و با کیفیت تغذیه کنید تا به سمت هدفتان حرکت کنید.

دوم، تصمیم بگیرید که بیشتر وقتتان را با افراد مثبت و خوش بین تعامل داشته باشید. دور و بر برنده ها باشید و از افراد منفی دوری کنید؛ افرادی که همیشه در حال محکوم کردن، انتقاد و شکایت کردن هستند. این بیش از هر چیز دیگری می تواند زندگی شما را دگرگون کند.

-- برگرفته از متنی به نگارش برایان تریسی