یک داستان کوچک از جی آر دی تاتا1 :
آقای تاتا دوستی داشت که می گفت اغلب خودکارش را جا می گذارد و گم می کند. او همیشه از خودکارهای ارزان قیمت استفاده می کند تا دیگر نگران گم شدن آنها نباشد. او درباره این عادت حواس پرتی خود نگران بود.
آقای تاتا به او پیشنهاد می کند تا گرانقیمت ترین خودکاری که می تواند را خریداری کند. او هم یک خودکار طلای 22 عیار می خرد. پس از حدود شش ماه آقای تاتا این مرد را دوباره می بیند و از او می پرسد که آیا همچنان خودکارش را جا می گذارد... دوست وی پاسخ می دهد که بسیار مواظب خودکار است و بسیار شگفت زده شده که اینهمه تغییر کرده است! و آقای تاتا برای او توضیح می دهد که ارزش خودکار این تفاوت را ایجاد کرده است و مشکلی در او، به عنوان یک انسان، وجود ندارد!

این همان چیزیست که در زندگی ما رخ می دهد. ما مواظب چیزهایی هستیم که برای ما بیشترین ارزش را دارند.
  • اگر ما به سلامتمان اهمیت می دهیم، مراقب آنچه می خوریم و اندازه خوراکمان هستیم.
  • اگر به دوستانمان اهمیت می دهیم، با آنها با احترام رفتار می کنیم.
  • اگر برای پول ارزش قائلیم، در مورد خرج کردن آن وسواس به خرج می دهیم.
  • اگر زمان برای ما ارزش دارد، هدرش نمی دهیم.
  • اگر روابطمان برای ما ارزش دارند آنها را قطع نمی کنیم.
مواظبت یکی از بنیادی ترین ویژگی هایی است که همه ما داریم، ما می دانیم چه زمانی باید مراقب باشیم.
بی مبالاتی، تنها نشان می دهد که ما به چه چیز اهمیت نمی دهیم...

(1993 - 1904) J.R.D. Tata کارآفرین، بازرگان، خلبان و مدیر ارشد اجرایی هندی بود، که بنیانگذار شرکت های تاتا موتورز، خدمات مشاوره تاتا و ایرایندیا می باشد. وی از پارسیان هند است  و از تاثیرگذارترین اعضای خانواده تاتا محسوب می شود. او اولین گواهینامه خلبانی هند را در سال 1929 کسب کرد. و مفتخر به دریافت نشان فرانسوی "لژیون دونور" بالاترین نشان کشور فرانسه در 1983 و بالاترین جایزه و نشان شهروندی هند "بهارات راتنا" در سال 1992 گردید.