متن زیر ترجمه خلاصه شده سخنرانی آقای "راتان تاتا" در دانشگاه "سیمبایسس" Symbiosis در شهر پونا ، هند است.

فکر می کنم برایتان جالب باشد.

- فقط پیشرفت کاری و مدرک دانشگاهی کافی نیست. اهدافتان را طوری قرار دهید که زندگی متعادل و موفقی به شما بدهد. متعادل یعنی اطمینان از اینکه سلامت، روابط و آرامش فکری شما، همه ترتیب خوبی دارند. هیچ نکته مثبتی در ارتقا شغلی نیست وقتی در روزی اتفاق بیافتد که شما از همسرتان جدا شده اید. هیچ خوشی در راندن یک خودرو وجود ندارد اگر شما کمردرد داشته باشید. خرید کردن به هیچ وجه خوشایند نیست وقتی ذهن شما پر از تنش است. زندگی را جدی نگیرید! زندگی آن نیست که جدی گرفته شود، چرا که ما به طور موقتی اینجا هستیم. ما مانند یک کارت اعتباری هستیم با اعتبار زمانی محدود. اگر خوش شانس باشیم، ممکن است پنجاه سال دیگر زنده بمانیم. و پنجاه سال تنها 2500 آخر هفته دارد.    آیا واقعا باید اینقدر کار کنیم؟ ... کافیست اگر در چند کلاس شرکت می کنیم، در بعضی درس ها نمره کم می گیریم، کارمان را ترک می کنیم، عاشق می شویم، کمی با همسرمان دعوا می کنیم... همین کافیست... ما انسانیم، نه دستگاه های برنامه ریزی شده..! "اینقدر سختگیر نباشید، از زندگی همانطور که هست لذت ببرید."


جالب است بدانید که :
گروه تاتا، شرکت خوشه ای و چند ملیتی است، که مقر اصلی آن در شهر بمبئی، هند قرار دارد. گروه تاتا بر حسب بازار سرمایه و درآمد، بزرگترین شرکت مجتمع خصوصی در هند است.
گروه صنعتی تاتا توسط جمشیدجی تاتا که از پارسیان هند بود، در سال ۱۸۶۸بنیان گذاشته شد. امروزه بخشی از این گروه صنعتی بزرگ را اعضای خانواده تاتا، اداره می کنند.
گروه تاتا از طریق شمار فراوان شرکتهای تابعه، زیرمجموعه و فرعی خود، در حوزه های مختلف صنعتی فعالیت می کند. از شرکت های شناخته شده این گروه می توان به: تاتا موتورز، تاتا استیل، خدمات مشاوره تاتا، هتل های تاج، جگوار کارز، لندرور، تاتا پاور و تاتا دوو اشاره کرد. که تعدادی از آنها جزو 500 شرکت بزرگ دنیا هستند.
منبع: ویکی پدیا