از شما می خواهم که ناراحت باشید.
چرا من باید چنین چیزی بگویم؟
به نظر خواسته بیخودیست، اینطور نیست؟
می دانم که منتظرید توضیح بدهم که چرا چنین خواسته ای از شما دارم. توضیحش ساده است، اگر راحت باشید پیشرفت نخواهید کرد، خودتان را بهتر نمی کنید و هیچ حرکتی انجام نمی دهید.
لحظه ای که با زندگی خود احساس راحتی کنید دقیقا لحظه ایست که ازخودراضی  و راکد می شوید. در این شرایط روحیه شما رفته رفته تخریب می شود و موفقیت از شما فرار می کند.
منظورم به هیچ وجه این نیست که شما هرگز نباید بنشینید ویا استراحت نکنید. یا اینکه از بودن با دوستان و خانواده و یا از یک روز تعطیل لذت نبرید. همانطور که همیشه گفته ام وظیفه ما لذت بردن از این زندگیست. از این با ارزش ترین هدیه ای که به ما داده شده.
نکته نوشتار امروز به هیچ وجه این نیست...
تا زمانی که تعادل را حفظ کنید و در هیچ عرصه ای زیاده روی نکنید همه این موارد برای موفقیت لازم و ضروری هستند.
وقتی در ساعت کاری با تمام قوا کار کنید مطمئنا شایسته پاداش هستید. می توانید خودتان را به یک آخر هفته فوق العاده دعوت کنید!!!
شما نمی توانید "تماشاگر" زندگی باشید و بنشینید تا آنچه برایتان مقدر شده به وقوع بپیوندد!
به افرادی فکر کنید که هیکلی دارند که شما می خواهید داشته باشید، پولی که شما دوست داشتید در حسابتان باشد، روابطی که آرزویش را دارید، درجه علمی که دوست داشتید به آن برسید و آسودگی خاطری که آرزویش را دارید.
این افراد شانس خود را در خارج شدن از محیط امن آزموده اند.
که باعث شده محدودیت هایشان را کنار بگذارند... و به دلیل غریبه بودن، نو بودن، ترسناک یا دشوار بودن یک کار آن را رها نکرده اند.
آنها ناراحت بودن را یک عادت برای خود قرار داده اند... انجام کارهایی که برایشان غریب است را تبدیل به یک عادت کرده اند تا زمانی که آن چیز تبدیل به یک واقعیت زندگی آنها شود.
حالا دیگر آن چیز برایشان ناراحت کننده نیست.
این بخشی از زندگی روزمره آنها شده است.
موفقیت اجرای عادتهای روزانه درست در طول زمان است.
خوب؛ بگذارید مثالی برایتان بزنم.
این روش را برای هر چیزی می توانید به کار ببرید... هر چیزی.
برای مثال فرض کنید که شما می خواهید پیانو یاد بگیرید. از شما می خواهم که این فرایند را به فعالیت های کوچکتر خُرد کنید و ببینید که عادت درست چه نقشی در موفقیت شما خواهد داشت.
شما ممکن است که استاد پیانو پیدا کنید و یا یک دوره آموزش ویدیویی بخرید که بتوانید هر زمان در منزل پیانو تمرین کنید. بدین ترتیب شما پایه های موسیقی را خواهید آموخت و خواهید فهمید که چگونه و از کجا نواختن پیانو را باید آغاز کنید. استاد (یا برنامه آموزشی) به شما خواهد آموخت که چگونه نت ها را بخوانید و دستتان را چگونه قرار دهید و هر نت را چگونه بنوازید.
اما آموزش واقعی چه زمان آغاز می شود؟
چه چیز شما را از یک نوآموز به یک نوازنده قطعات شوپن، بتهوون و راخمانینف تبدیل می کند؟ آیا امکان دارد که این اتفاق یک شبه بیافتد؟ یا در یک سال؟ و یا پنج سال؟ ... نه.
عادت ها برای تکمیل شدن نیاز به سالها تمرین دارند.
اگر واقعا می خواهید از یک نو آموز به یک نوازنده در حد شوپن تبدیل شوید باید پایداری داشته باشید در عادت های روزانه... کسی که می خواهد یک پیانیست بسیار حرفه ای باشد باید خود را وقف تمرین کند تا زمانی که مهارت هایش را به حد اعلا برساند. نه فقط یک بار در هفته یا هر چند روز یکبار بلکه
 هــــــر    روز
هرچه بیشتر تمرین کنید و بیشتر وقت بگذارید، نتایج بهتری می گیرید و سریعتر به آنچه می خواهید می رسید. هیچ روش ساده و میانبری برای این کار وجود ندارد. عادت روزانه تمرین باید جدی گرفته شود، وگرنه نتایج معمولی خواهد بود.
می بینید که این مفهوم چقدر راحت، برای هر آنچه که می خواهید، قابل اجراست؟
عادت های خاصی هستند که می توانند در راستای هدفی که قصد دارید به آن برسید به کار برده شوند.
به زودی برخی از این عادت ها را که "عادت هایی برای شاد بودن" می خوانیم برای شما به اشتراک خواهم گذاشت.
شاد باشید...